D Baker - 日英翻訳者

------------------------- 今までの翻訳をご覧いただきありがとうございます。和英翻訳は私にお任せください!ご連絡をお待ちしております。------------------------- Translation: debra_baker@hotmail.co.uk Tutoring: @grammargopher

翻訳 23

【コラム 】テレワークは捗らない? 自宅勤務でしっかり集中するための3つの極意

沢井メグ
• 3日前

オフィスに出勤せずに仕事するという新しい働き方である「テレワーク」。東京オリンピックに向けて導入が進められていましたが、この新型コロナウイルスへの対策として急遽取り入れた企業も多いことでしょう。

そんななか、最近、SNSでチラホラ見るのが「自宅作業つらい」という声です。家だとダラけがち? 集中できない? そんなことはありません! たった 3つのことに気をつければ自宅作業もはかどります。同じやらなきゃいけないなら、在宅勤務を楽しんじゃいましょう!

1. ちゃんと着替える
朝、起きたら顔を洗ってちゃんと着替える。意外とこれが効きます。部屋着のままだと思わずダラ〜っとしてしまいませんか? 特に着心地のいい部屋着だといつまでも頭はリラックスモード。

そこで仕事前にはぜひ服装を整えていただきたい! よそ行きの服装は頭を仕事モードに切り替えるいいスイッチになるのです。スーツやネクタイ、フルメイクまでする必要はありませんが、せめて平日に電車に乗っても恥ずかしくない格好はしておいた方がいいでしょう。ちゃんと着替えておけば、急なオンラインミーティングにも焦りません。

2. 仕事用の空間をつくる
「家だと集中できないからカフェに行く」。平時ならこれもひとつの手ですが、感染対策のためのリモートワークなら、そもそも人が集まる場所に行くこと自体NGです。職場から「作業は自宅で」と義務付けられている人もいらっしゃることでしょう。

そもそもなぜ家だと集中できないのか。それは目の前に日常があるからです。読みかけの本や見たかったテレビ、片付いていない部屋があれば気になりますよね。複数お部屋があるなら、ひとつを仕事用にしてしまいましょう。部屋がなければ机の上のものを全て片付けて、とにかく仕事モードになれる場所を作るのが良いでしょう。

仕事のための別室があるのがベストですが、寝室はおすすめしません!人は目の前に布団があると寝てしまうものだから。

3. 家族には「仕事中なので話しかけないで」と伝えておく
実はこれが一番大事! 目の前に家族がいると会話したくなるものです。普段はそれで良いのですが、仕事中に話しかけられたらたまりません。集中力は途切れるし、イライラもするでしょう。

その場で「仕事中だから話しかけないで!」と伝えると言った方もムカムカするし、言われた方もいい気はしません。ああ、家の空気が悪くなる。そんな空気のなかで仕事なんかできないですよね。

仕事中に話しかけてほしくなければ、あらかじめ家族に伝えておきましょう。先に言っておけば相手もつつしんでくれるでしょうし、仮に思わず話しかけてしまっても「あ、仕事中だった、ごめん」と思い直してくれるはず。別室に行って、物理的に距離をとってしまうというのも効果的です。

・やる仕事は変わらない=変わらずにできる環境をつくろう
自宅で仕事をはかどらせるには「頭を切り替えやすい環境を作る」。要するに「できるだけ出勤しているときと同じ環境を整える」ということです。職場なら部屋着で出勤する人はいませんし、机の上や身の回りを私物で散らかしている人もいません。そして勤務中に必要以上の私語や、家族にバンバン電話する人だっていないでしょう。

リモートが可能な職種や業務内容という前提ですが、そもそもテレワークというのは基本的には「自宅から職場への移動コストがない」というだけで、やることは変わらないはずです。いつものことをいつものようにできる環境を整えて、余計なことはしないというのが仕事への集中のポイントだと思います。

・自己管理力が上がったかも!
「余計なことはしない」と言いつつ、自宅での仕事にはひとつメリットがありましてね。それは普段、オフィスでお菓子や喫煙タイムのようなちょっとした休憩時間に、自分のことができることです。たとえば2時間集中したあと一瞬、お風呂掃除をするとか炊飯器のスイッチを入れに行くとか。タスクが1つ片付き、気分転換にもなって、仕事に戻ったときの集中力もアップと一石三鳥ですね。

以上が足掛け4年のテレワーク生活を通して私が感じたことです。自宅はダラけようと思ったらいくらでもダラけられる環境なのは確かですが、だからこそいかに自己管理をし、効率を追求する姿勢が身についたように思います。
テレワークには、ほかにも「人に会えない」「外部からの刺激に飢える」などの壁もありますが、それはそれで解決方法があります。たとえばその手に持っているスマホとか! いい時代になりましたよねえ。

https://rocketnews24.com/2020/02/28/1339341/


The future of telework
Three strategies to increase concentration when working from home 

By Sawai Meg
3 days ago

Telework is a word used to describe the new practice of working out of the office. It began being introduced in preparation for the Tokyo Olympics, but many companies are now hurriedly pushing it as a counter-measure to the coronavirus. Recently though, many people have been giving voice to the difficulties they face working from home on social media.

Doesn't being at home make you lazy? Isn't it impossible to concentrate? There's no need for that be the case! With these three handy hints your telework can progress with ease. If you have to work from home, there's no reason why you can't enjoy it!

1. Change your clothes
Getting up in the morning, washing your face and changing your clothes is actually surprisingly effective. Do you end up lounging around because you're still in your loungewear? That's because you're still in relax mode, particularly if what you're wearing is really comfortable.

So I want you to change your clothes before you get to work! Changing into an outfit that you would wear out will change your mindset into work mode. You don't have to put on a suit and tie or full make-up, but wear something that you wouldn't feel embarrassed about if you got on a weekday train. There will also be no need to rush if you suddenly have to attend a meeting online.

2. Create a space just for work

'I can't concentrate at home so I go to a café.' This approach is fine normally, but to stop the spread of infection, it's essential to avoid places where people gather. Some people will be required to work from home.

So why can't people concentrate at home? It's because the everyday is right in front of their eyes. It bothers people to see books half read, rooms left messy and be reminded of TV they wanted to watch. If you have any spare rooms, it is best practice to dedicate one of them just to work. If you don't, make sure your desk is tidy, and create a space where you can really enter work mode. Using a bedroom is a no go! You want to remove any temptation to sleep.

3. Be clear to your family that you are working and cannot talk

This is actually the most important point! It's natural to want to talk to your family if they are right there in front of you. Normally that's fine, but it will be an irresistible distraction when you're working. It breaks your concentration or can become irritating.

It probably won't feel good to suddenly say, 'don't talk to me, I'm working!' and whoever you're talking to probably won't feel great either. It could ruin the atmosphere at home, and that's going to be hard to work in. So it's best to talk with your family ahead of time if you don't want to talk when at work. This is likely all they will need to change their behavior, and if they forget and accidentally start talking to you, they are likely to apologize and make efforts to remember in future.
Working in a different room with physical distance from others is also likely to be effective.

  • Create an unchanging environment for work

You can make working at home progress with ease by creating an environment that encourages different ways of thinking. In other words, as close an environment as possible to the office. No employees turn up to the office wearing pajamas, have a desk cluttered with their own belongings, talk about private topics more than necessary or talk incessantly on the phone to their families.

Originally, telework was applied to jobs where there was no cost in employees doing their work from home. The nature of the job didn't change, and the type of work and job description allowed for the transition. The key to concentrating on work at home is to create an environment where workers can do the same as normal, and avoid superfluous distractions.

  • Improving self-management skills!

There is an upside to working from home and avoiding unnecessary distractions. At the office, there are always small periods that are like breaks, either to satisfy your sweet tooth or nicotine cravings. At home, after concentrating for two hours, you can always go and clean the bath or turn on the rice cooker. It kills two birds with one stone: while getting domestic chores done you can also get a break from work and return with refreshed concentration.

These are the things I've learned from around four years of teleworking. The home is still the place where you can relax and be as lazy as you like, but it's precisely because of that you are pushed to learn how to practice self-management and pursue efficiency.
There are still other barriers with telework, such as the lack of social input and external stimulation, but there are still solutions if you feel that way. You don't need to look much further than the smart phone in your hand. We live in a remarkable age!