D Baker - 日英翻訳者

------------------------- 今までの翻訳をご覧いただきありがとうございます。和英翻訳は私にお任せください!ご連絡をお待ちしております。------------------------- Translation: debra_baker@hotmail.co.uk Tutoring: @grammargopher

翻訳 43

キャリアプランを考えよう、年代別の転職戦略

キャリアプランとは

「キャリア」という言葉は一般には仕事・経験・出世・就職などいろいろな意味を含んで使われていますが、研究者の間では、「キャリア」とは働くことと、それにまつわる全ての過程のことであり、働くことに関わる生き方と理解されています。

このことから、キャリアプランとは各個人が自分の働くことを通じた生き方を設計することであり、そこに良い・悪い・正しい・正しくない、などはありません。自分なりの生き方を計画すればいいのです。

人は人生設計の中で、進学・結婚というステップについて、将来を思いながら描いていくものですが、そのひとつにキャリアプランがあると言えます。 進学・結婚については、ある時期になると少なからず考えるものです。同じようにキャリアプランについても、その適正な時期においてしっかりと考えていく事が大事になります。

 

キャリアプランを立ててみる

最初に今までの仕事人生を振り返ってみてください。
いつ何に取り組んだ、目的・目標はこうだった、達成できた・できなかった、原因はなんだった、どんな工夫をしたなど。他にも同僚とこういう付き合い方をしていた、後輩をこう育てた、上司にどう言われた、など様々な内容に渡って振り返ってみてください。

この振り返りから、自分の強みと弱みを把握します。
新規プロジェクトにアイディアを出すのは得意だが、スケジュールを組んで作業を落とし込んでいくのは不得意など、様々な事案の中から分析していきます。 過去から今がわかったところで、次に未来を考えてみます。
3
年後、5年後、10年後に自分がどうなっていたいのか、そのためにいつまでに何を習得するのか、日頃からすることはなにか。

目標とする人を思い描くのもいいかもしれません。いつまでにああなっていたい、そのために今の自分に足りないものは何か、何をしたらそれが身に付くのか。具体的な行動にまで落とし込みましょう。

 

市場で求められることと、今の自分に出来ることをもとにキャリアプランを立てよう

違った分野に転職を考えている方や、まだ10年後なんて考えられないと、迷ってしまった方もいるかもしれません。ですが、1つずつ整理して考えてみれば難しいことではありません。
まずは自分に求められることと自分のやりたいこと、自分のやってきたことのバランスを考えること。そしてこれらをもとに、これからの計画を立ててみてください。

 

ここで、企業が求めていることを整理しておくと、20代は「ポテンシャル」です。
どのような仕事に取り組んできたかではなく、仕事の中でどのようなチャレンジをして何を学んだかが重要になります。つまり、何をしたかではなく、どれだけ成長したかという視点を持って日頃から仕事に取り組んでみてはいかがでしょうか。

 

30代はどのような仕事に取り組んできたかに加えて、その仕事においてどういう考えを持って取り組み、どういう結果を生み出してきたか、という正しい「判断力」と「実行力」を養っていきましょう。

そして40代は、どの分野でどのような実績をあげてきたか、その経験や培った力が、新たにどのような場(会社)でどういう風に生かせるのか、ということを明確にイメージしておくことが大事です。そのためにも、日々、自分の経験が生きるのはどのような会社なのかを、社名ベースまで落とし込んで考えておくとよいでしょう。

それぞれの年代によって求められるものは違いますし、各個人それぞれが描くキャリアプランも違って当然です。大事なのは、自分の過去と今、そして未来を一本の線上に考えていくことです。

 

https://www.manpowergroup.jp/column/career/140704_01.html

 

 

 

A guide to career plans - with age-based strategies for changing occupation 

 

What is a career plan?

The word 'career' is used in many different senses, to refer to employment, experience, promotions and so on, though among researchers, 'career' is about work and all of the processes involved in it, and thought about in terms of the way we live in relation to work. A career plan is about each individual designing their own way of life from the point of view of work, and as such there are no good or bad, or right or wrong answers. It's really about planning a life that suits you and the way you want to live. When looking to the future and creating a life plan, people imagine milestones like going to university and getting married, but another one of those key steps is formulating a career plan. A lot of people consider that university education and marriage will happen at certain points in their lives. In the same way, it is important to think seriously about your career plan at the appropriate time.

 

Creating a career plan

The first step is looking back over your working life. Think about things like: what you projects you worked on and when, what your goals were, what you achieved and what you didn't, what caused those outcomes, and how you solved problems. Look back over what kind of relationships you had with co-workers, how you guided junior colleagues, and the kind of things your managers said to you. You can understand your strengths and weakness by reflecting on these things. By analyzing various times in your working life you can identify whether, for example, you are good at putting forth ideas for a new project, or bad at creating a work schedule and sticking to it. Once you have understood your past, you can begin to consider the future. What do you want to be in three, five, or ten years time? What do you have to learn in order to achieve that? With that in mind, what do you need to do now on a daily basis? It might be helpful to imagine the kind of person you want to be. By when do you want to have become that vision of yourself? What are you lacking now and how can you acquire it? Considering which specific actions are required is crucial.

 

Base your career plan on what you can do now and what the market is looking for

There may be people who are considering changing their field of work, and also those who feel lost as they cannot imagine ten years into the future. However, if you take the process one step at a time, it need not be difficult. Firstly, consider the balance between what is required of you, what you want to do and what you have done. These things will become the basis of the plan you will create.

 

It's helpful to know what companies are looking for in different age brackets. For people in their twenties, it's about potential. It's not so much about kind of jobs you have done – what is important are the challenges that have arisen in your work and what you learned from them. In short, your approach to work should be less on what you have done, but how much you have grown, and how you use that in you day-to-day work.

 

For people in their thirties, focus shifts to developing good judgment and an ability to get things done in the the work you do, the kind of ideas you have to deal with challenges, and what kind of results you have achieve.

 

Going into the forties, it is important to have a clear picture of how you could make the best use of the results you have achieved in different fields of work and the experiences and skills you have developed up until now in a new environment or company. It's a good idea to consider what kind of companies, and even which particular companies, could benefit from your experience.

 

What companies require from different age groups is different, and it's natural that each individual's career plan is going to be different. The important thing is to think about your past, present and future as parts of a single line.